JAVA DA
ANİMASYON UYGULAMALARI
Bilindiği üzere canlandırma(animasyon) bir resmin ya da resimlerin belirli
zaman aralıklarıyla ard arda gösterilmesi ile olur. Şimdi animasyon oluşturmak
için yapılması gereken adımları teker teker açıklayalım.
Resim Yükleme
Java da resim yüklemek için Toolkit classından yararlanılır. Bu class’ın
kullanılışı şu şekildedir.
Toolkit toolkit=Toolkit.getDefaultToolkit();
Image resim=toolkit.getImage(dosyaYolu);
Image resim=toolkit.getImage(dosyaYolu);
Resim Çizme
Image’ler Java da Graphics sınıfının
drawImage() metoduyla çizilir.
public void paint(Graphics
g){
g.drawImage(image,0,0,this);
}
g.drawImage(image,0,0,this);
}
Zamanlama
Belli bir aralıkta repaint() metodu
çağırılırsa resimler ya da istenilen şey art arda çizilmiş olur . Aşağıda ki
kodu inceleyelim.
java.util.Timer timer=new java.util.Timer();
TimerTask task=new TimerTask(){
public void run(){
repaint();
}
};
timer.schedule(task,0,500);
TimerTask task=new TimerTask(){
public void run(){
repaint();
}
};
timer.schedule(task,0,500);
package
animasyonuygulamasi;
import
java.awt.Canvas;
import
java.awt.Graphics;
import
java.awt.Image;
import
java.awt.Toolkit;
import
java.util.Timer;
import
java.util.TimerTask;
import
java.util.Vector;
/**
*
* @author MESUT EMRE
*/
public class
olay extends
Canvas {
private
Vector resimler=new
Vector();
private int i=0;
public
olay() {
Timer timer=new
Timer();
TimerTask timerTask=new
TimerTask() {
@Override
public
void run() {
repaint();
}
};
timer.schedule(timerTask,
0,800);
}
public void
resimekle(String dosyayolu)
{
Toolkit
toolkit=Toolkit.getDefaultToolkit();
Image resim=toolkit.getImage(dosyayolu);
resimler.add(resim);
}
@Override
public void
paint(Graphics g) {
super.paint(g);
i=i%images.size();
Image image=(Image)resimler.get(i);
g.drawImage(resim,
0, 0, this);
i++;
}
}
Kaynak kodları ve programın çalıştırılabilir halini buradan indirebilirsiniz. İyi çalışmalar...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder